Butiken säljer produkter till vuxna privatpersoner och momsskyldiga företag och enheter. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktkostnader.

*BESTÄLLNING*
Produkterna beställs i nätbutiken genom att de flyttas till kundvagnen och innehållet i varukorgen betalas i online betalningstjänsten. Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för andra ändamål än leverans av beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter i beställningen, om inte annat anges. Vid beställning från en webbutik är du skyldig att bekanta dig med och förbinda dig till de leveransvillkor som gäller för stunden.

Momsskyldiga företag och enheter kan också beställa direkt via e-post abcell@abcell.fi.

*BETALA- OCH BETALNINGSMETODER*
Betaltjänsten är Klarna Checkout eller PayPal betalningsalternativ. Genom att lämna information i kassan godkänner du betalningstjänstens villkor. Genom att trycka på knappen Köp godkänner du de allmänna villkoren för snabbtesternas webbutik. Om du inte kan använda tidigare nämnda betaltjänster ber vi dig att begära vårt kontonummer via e-posten abcell@abcell.fi så att du kan betala via banköverföring direkt till vårt konto.

Momspliktiga företag och enheter som beställer via e-post abcell@abcell.fi och rapporterar sina momsnummer och kontakt, leverans, fakturering och bankuppgifter kan välja mellan pappersfakturering (fakturan medföljer försändelsen) eller elektronisk e-fakturering, i vilket fall betalningsperioden är 14 dagar, om inte annat överenskommits. Nödvändiga uppgifter måste lämnas för e-fakturering.

*ORDER- OCH BETALNINGSBEKRÄFTELSE*
När vi har fått din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post som visar dina orderuppgifter. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, kontakta vår kundtjänst omedelbart abcell@abcell.fi. Spara din orderbekräftelse ifall du behöver kontakta kundtjänst. Vid besök hos kundtjänsten ska du alltid hålla ditt kundnummer och ordernummer tillgängligt. Kontrollera alltid att leveransens innehåll stämmer överens med produkterna på orderbekräftelsen.

*FRAKTMETODER OCH AVGIFTER*
Fraktkostnader inkluderar alla frakt- och packningskostnader. I kundvagnen kommer vi att presentera en uppskattning av fraktkostnaderna enligt önskad leveransmetod. Du kan se de exakta fraktkostnaderna när du har valt de betalnings- och fraktmetoder du vill ha för beställningen. Leveransmetoderna i användning beror på innehållet i kundvagnen, produkternas maximala tjocklek och totalvikten. Du kan välja det bästa alternativet för dig i de leveransmetoder som finns i kassan, där den exakta fraktkostnaden presenteras.

Om kassören erbjuder alternativet "Brev", rekommenderar vi att välja det eftersom brevet kommer att levereras till den adress som anges, liksom frakten. För paket väljer du ett av de alternativ som erbjuds.

*LEVERANSTID*
Leveransen av produkter i vårt lager lämnar webbutiken senast den andra arbetsdagen efter att vi har informerats om beställningen (momsbetalare) eller betalning (privatpersoner). Leveranstiden för brev är 3-5 dagar och för paket 4-8 dagar. Om produkten tagit slut eller försändelsen är försenad meddelar vi dig så fort vi får beställningen. För produkter som vi inte håller i lager anges leveranstiden från tillverkaren i produktbroschyren.

Vi är inte ansvariga för förseningar orsakade av force majeure karaktär eller för indirekta besvär orsakade av förseningar. Nätbutiken informerar om olika leveranstider på sin webbplats.

*RETURVILLKOR*
Returvillkor visas med ordermejl.

*OUTLÖST PAKET*
Underlåtenhet att lösa in är inte detsamma som en retur eller annullering. För ett icke inlöst paket som inte har avbeställts separat ber vi köparen om instruktioner. Om köparen vill avbryta transaktionen och ange sina bankuppgifter, kommer vi att återbetala betalningen med avdrag för de returkostnader som detta för med sig. Om köparen inte kan kontaktas, kommer vi inte göra något åt det.

*PROBLEMSITUATIONER*
Om produkten har förlorats eller skadats under transporten eller inte på annat sätt stämmer överens med din beställning måste du meddela oss om felet senast 14 dagar skriftligen på den adress eller e-postmeddelande som nämns i avsnittet Avbeställningsrätt och returvillkor till abcell@abcell.fi. Om paketet är klart skadat i transporten måste du omedelbart lämna in ett klagomål till transportföretaget av leveransmetoden som du väljer.